אוסף של לוחיות רישוי

נומרולוגיה בלוחיות רישוי

לוחיות רישוי בישראל הן בנות 7 או 8 ספרות. לכולם ברור שהמספרים עליהם הם לא אקראיים. אבל עד כמה? איך זה, למשל, שמתוך כמעט 4 מיליון המספרים שעל הכביש, רק 47 אחוז הם זוגיים? צללתי שוב אל קובץ נתוני משרד התחבורה.

להלן, התפלגות הספרות בכל מיקום של המספר. נתחיל במספרים בני 8 ספרות, שמונפקים החל מיולי 2017 (מספרים בני 7 ספרות מתוארים בהמשך). יש פה 8 היסטוגרמות, החל מהספרה השמאלית ביותר (מיקום 0), ועד לימנית ביותר (מיקום 7).

מה אנחנו רואים? הספרה הראשונה אינה 0, שזה די ברור, וגם הערך 9 עבורה מאוד נדיר. רוב המכוניות האלה עלו על הכביש בשנים 2015-2018, עם נוכחות מכובדת של דגמי סקודה אוקטביה ורנו פלואנס.

שתי הספרות האחרונות הן אך ורק מתוך הצירופים: 01, 02, 03. ויקיפידיה מלמדת אותנו שאלו ספרות שמייצגות סדרה כללית לכל הארץ, וכשתתמלא מכסת המכוניות מסדרה 03 תתחיל סדרה 04, וכן הלאה. נכון לעכשיו, סדרות 01 ו-02 די דומות בשכיחות, אבל סדרה 03 מטה את הכף לטובת המספרים האי-זוגיים.

לגבי מספרים בני 7 ספרות, ההתפלגות היא כך:

גם כאן אין 0 בספרה הראשונה (ברור). ובספרה הלפני אחרונה יש תבנית מרעננת (מה שקוראים ״אנטרופיה גבוהה״). הספרות הנפוצות שם הן 3, 5 ,6, ו-7. הספרות הנדירות הן 9 (בלי מופעים בכלל) וגם 4, שממנה יש מופע אחד בדיוק. מדובר באיסוזו פיק-אפ 2017 עם מספר רישוי 1272040, ונכון לעכשיו הוא ללא טסט בתוקף, כך שקטן הסיכוי שתראו אותו על הכביש. מעניין יהיה לשמוע את הסיפור שמאחורי הנפקת המספר הזה.


Posted

in

,

by

Comments

תגובה אחת על “נומרולוגיה בלוחיות רישוי”

  1. […] בנזין, אבל מה היקף התופעה? צללתי לנתוני משרד התחבורה (שוב) כדי […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *